עריכת ספוט אלביישן ברוויט

ההדרכה הפעם עוסקת בשאלה שעלתה בקבוצת הפייסבוק שלנו. החברים שאלו לגבי ספוט אלביישן- איך אפשר להשתמש בו בלי הלידא המעצבן והברך שנוצרת… אבל יותר מזה- איך אפשר לשלוט על הסימבול עצמו? שאלה נהדרת, אז בוא ניכנס לתשובה.

הצגת דו מימד במבט

כדי להתחיל ולמקם את הספוט אלביישן, נעבור למבט תוכנית.
נפתח את הגדרות הגרפיקה של המבט עם קיצור המקלדת VG, ונוודא כי הדו- מימד (Annotation) דלוק במבט. חשוב שנעשה זאת כדי שנוכל לראות את הסימבול שנמקם.

עוד על גרפיקה ותבניות גרפיות ברוויט תוכלו לקרוא בפוסט הזה.

מיקום ספוט אלביישן Spot Elevation

בחזרה במבט התוכנית, אני רוצה למקם את סימון המפלס- הספוט אלביישן. אע ור ללשונית Annotate ואמצא את הכפתור ספוט אלביישן. עם הלחיצה עליו אוכל מיד לרחף על כל משטח בנוי למיקום המפלס. אם המפלס אינו מופיע- כנראה שהוא לא יכול לזהות את מישור הרצפה. בין אם כי לא בנינו אותה, כי היא מוסתרת, כי עומק המבט לא כולל אותה… לכל הסיבות מדוע לא ניתן לראות אלמנט במבט, ודאו שאתם עוברים על הצ’קליסט הזה.

הסימבול שיופיע הוא זה שהשתמשנו בו לאחרונה. נוכל לפתוח את רשימת הטיפוסים בסרגל המאפיינים ולבחור טיפוס אחר, שיתאים לצרכים שלנו.

לשם הדוגמה אבחר בטיפוס  מטרה פרוייקט.

נלחץ קליק אחד, וכשנזוז הצידה נראה שהקליק הראשון הוא ראש חץ של לידר. קליק שני יהיה נקודת הברך של הקו, וקליק שלישי ממקם את הטקסט והסימבול.
אם הכוונה שלנו היא להפנות את מבט הקורא לנקודה ספציפית , הסימבול עם הלידר ישרת אותנו היטב.

אבל, אם נרצה למקם את הסימבול על הרצפה ללא ראש חץ או לידר, נוכל לכבות את האפשרות הזאת בשורה שמתחת לריבון. שם נמצא תיבה ובה V עבור הלידר (Leader). נוריד את הסימון בתיבה כדי לכבות את הקו הזה.
כעת במיקום סימון מפלס, הקליק הראשון יקבע את מרכז הסימבול, והקליק השני יקבע את כיוון הקו והטקסט- ימינה או שמאלה כלפי הסימבול.

בשורה שמתחת לריבון נשים לב שכשכיבינו את הסימון בתיבת הלידר, התיבה של הברך  עדיין מסומנת, ולא נוכל לכבות אותה.

נוכל להדליק את הלידר בחזרה ואז לכבות ראשית את הברך ורק אז  את הלידר.

שוב נמקם את הסימבול עם קליק במרכז, וקליק לכיוון. אבל נראה שהטקסט זז מהקו.

כלומר במשפחה הספציפית הזאת נוכל להשאיר את הברך ולכבות רק את הלידר. כך הטקסט יישאר במקום הנכון.

עריכת הסימבול

כאשר נבחר את אחד מסמוני המפלס שמיקמנו במבט, לא יופיע הכפתור המאפשר כניסה לעריכת המשפחה. זה שאנחנו רגילים לראות בבחירת משפחות תלת מימדיות כמו ריהוט, חלונות ודלתות.
עם זאת נוכל למצוא את המשפחה בדפדפן הפרויקט (Browser) תחת המשפחות, בקטגוריית Annotation Symbols. שם נחפש את ה-Spot Elevation מטיפוס ‘מטרה’- זה הסימבול שעבדתי איתו.

נלחץ על הלחצן הימני בעכבר ועל Edit כדי להיכנס לעריכה של הסימבול.

בקובץ שנפתח נוכל לערוך את השרטוט שיושב בתוך העיגול של הספוט אלביישן.

בדוגמה מדובר ב-Filled Region. נוכל לבחור אותו ולערוך שינויים בשרטוט, להחליף את המילוי, או למחוק ולשרטט משהו אחר לגמרי.

אולם, חשוב להבין כי בשיטה הזאת אני עורכת רק את הסימבול שיושב בתוך העיגול המוגדר מראש של סימון המפלס.

אם אני רוצה להיות מסוגלת לראות את כל הרכיב של המשפחה, יחד את הטקסט, הקו והסימבול, אצטרך לעבד ישירות מקובץ המשפחה המקורית, ולא להיכנס לעריכה דרך הפרויקט.

עריכת קובץ המשפחה

כדי לעשות זאת אמצא את המשפחה של ה-Spot Elevation בספריות הרוויט במחשב שלי, תחת תיקיית אנוטציה. הסימבולים האלו מופיעים ביקיות שירדו למחשב יחד עם התקנת התוכנה. אם מסיבה כלשהי אין ברשותכם את הספריות האלו, תוכלו להוריד אותן ישירות מאתר אוטודסק ללא עלות בקישור הזה.

נאתר את הקובץ הרצוי בספרייה. בספריות המטריות שלנו, שם הקובץ יתחיל באות M ואז נחפש את השם Spot Elevation. נפתח את קובץ המשפחה הדו- מימדית לעריכה עם לחיצה על דאבל קליק.
יתכן ויהיה תהליך של שידרוג גרסה ואז יפתח הקובץ.

מכאן יהיה לי הרבה יותר קל לערוך שינויים, כי ניתן לראות איך הסימבול יושב ביחס לקו.

עבור הדוגמה, אסובב ב-90 מעלות את ה-Filled Regions השחורים. אני בוחרת אותם ומסובבת עם פקודת Rotate.

אבל כמובן שניתן לערוך כל שינוי שרוצים. נוכל לשרטט קווים חדשים ומשטחי צבע באיזה סגנון וגודל שנרצה. 

עריכה שכיחה היא פשוט לבחור את כל השרטוט ולהשתמש בפקודת Scale כדי לשנות את גודל הסימבול.

לאחר שהגענו לשרטוט הרצוי, נשמור את המשפחה בשם חדש ונעלה אותה בחזרה לתוך הפרויקט עם כפתור Load into Project.

שיוך משפחת הסימבול לטיפוס Spot Elvation

חזרנו למבט התוכנית בפרויקט לאחר שהעלינו את הסימבול החדש שיצרנו, אבל הוא לא בא לידי ביטוי עדיין בשום מקום.

כדי שהסימבול יופיע עלינו לשייך אותו לאחד הטיפוסים של ספוט אלביישן.
אבחר את הטיפוס ‘מטרה’ שהשתמשתי בו קודם. אכנס לעריכת הטיפוס בלחיצה על Edit Type בסרגל המאפיינים, ולפני שאערוך שינויים בטיפוס, אדאג לשכפל אותו עם Duplicate. ניתן שם לטיפוס החדש, וניגש לערוך בו את שינוי הסימבול.

הסימבול שתול בשורה Symbol (כמה מפתיע…). אפשר לראות שכרגע הסימבול הוא ‘מטרה’, ואנחנו נעמוד על התיבה הזו ונחליף את הסימבול למשפחה החדשה שהעלינו. נלחץ אוקיי עד לחזרה למודל ונראה את השינוי בא לידי ביטוי.

הסימבול התחתון התחלף לזה החדש, אבל אני רואה שהטקסט זז ימינה כל גבי הקו. 

אם אמקם שוב את אותו הטיפוס החדש שיצרתי, אך הפעם אכבה את ה-Shoulder, נוכל לראות את הטקסט מופיע משמאל לסימבול.
ניתן להזיז את הטקסט בצורה ידנית, אבל  לא נרצה לעשות זאת בכל מיקום סימון מפלס מחדש.

כדי למקם את הטקסט נכון מעל לקו, נחזור לעריכת קובץ המשפחה ששמרנו. זה תהליך של ניסוי וטעייה, בו נזיז את הסימבול כולו לכיוון הטקסט. בדוגמה שלנו, הטקסט יושב משמאל לסימבול, לכן אזיז את כל הסימבול שמאלה עם פקודת Move ב-15 מ”מ. נעלה מחדש את המשפחה לתוך הפרויקט ונלחת על Overwrite כדי לדרוס את הגרסה הקודמת.
אוברייט אני.

נוכל לראות את הסימבול זז ביחד לטקסט כשנמקם את הסימבול מחדש. אם הטקסט עדיין לא יושב במקום- נחזור לעריכת המשפחה ונזיז את הסימבול בהתאם. כך עד שנקבל את התוצאה הרצויה.

צפו בהסבר בסרטון מתוך ערוץ היוטיוב שלנו. ואם אהבתם- אל תשכחו להירשם כמנויים!

רוצים להפוך למקצוענים בעריכת משפחות דו ותלת מימדיות, לשלוט בפרמטרים, גופי תאורה ועוד?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top

התחברות לאתר

עוד לא נרשמת לאתר? קודם כל יש לבחור את הקורס שלך כאן.

כבר נרשמת? יש להכניס שם משתמש וסיסמה:

מצטרפים?

קבלו את הטיפים המעולים שלנו אחת לשבוע ישירות למייל!

הרשמו עכשיו:

אם לא ראית את המייל שלנו, יש לבדוק ב’קידומי מכירות’ או ‘ספאם’.

תודה על ההרשמה! קוד הקופון הוא:

GREETINGS10

השתמשו בו בעמוד הקופה כדי לקבל 10% ההנחה

על כל החבילות והקורסים המלאים באתר

בואו נדבר

השאירו לנו פרטים מלאים ובמה נוכל לעזור.

נחזור אליכם בהקדם!