הבנת גבולות המבט ברוויט

גבולות המבט ברוויט משום מה מבלבלים את כולנו. אני מקבלת שוב ושוב שאלות בנושא, על כן קבלו פוסט חדש וסרטון בנושא, שיעשה סדר אחת ולתמיד.

נדבר על הגדרות ה- View Range, טווח המבט- שמגדיר מה אנחנו רואים במבט התוכנית. נבין מה ההבדל בין הטווח הראשי לטווח המישני ואיך זה בא לידי ביטוי במבט. אז בואו נתחיל!

גבולות המבט- הגדרה גרפית

הדבר הראשון שחשוב להבין לגבי העבודה עם גבולות המבט, היא שמדובר בהגדרה גרפית של מה אנחנו רואים במבט התוכנית.
בחלון ההגדרות View Range (קיצור מקלדת VR), נבדיל בין שני החלקים של החלון.

החלק העליון Primary Range מדבר על הטווח הראשי. בו נראה את המודל כמו שאנחנו רגילים לראות אותו בשרטוט.  עם ההגדרות הגרפיות שנתנו, לפי שלביות וכו’.

כל מה שנמצא בין הטווח הראשי לטווח התחתון, עומק המבט- View Depth- יקבל ביטוי גרפי אחר.

אז כל הסיפור הזה של גבולות המבט הוא בסך הכל ההגדרה הגרפית של איך השרטוט נראה בטווח הביניים הזה.

אז יש לנו את הטווח הראשי שהדברים מופיעים בו במבט הזה לדוגמה- בשחור.

יש לנו את הטווח המישני שכל מה שנמצא בו מופיע באפור. 

בתבניות מסויימות מה שנמצא בטווח הזה יופיע בכתום. נוכל לשלוט על סגנון וצבע הקווים האלו כפי שלמדנו בהדרכה הזאת על הצגת אלמנטים רחוקים.

נשחק עם הגבולות והעמקים האלו תוך כדי עבודה, כדי לחשוף או להסתיר אלמנטים וכדי להציג אותם בגוון אחר. 

שימוש בגבולות המבט תוך עבודה על המודל

לשם הדוגמה, לקחתי מודל עם קומה טיפוסית שחוזרת על עצמה, והתחלתי לסובב רנדומאלית. חלק מהקומות ב-90 מעלות, חלק ב-180 מעלות. ועכשיו אני מתחילה לנסות לעבור בין הקומות וליצור תמיכות לסיבובים האלו שיצרתי. 

אני רוצה ליצור תמיכה לקומה השלישית באזור המסומן.

נעבור לקומה 3 ונראה את התוכנית של המפלס הזה.

כרגע מופיעים במבט האלמנטים של אותו המפלס בלבד. אנו לא רואים מה קורה מתחתיו או מעליו, וזה מקשה עליי למקם את התמיכות שאני רוצה.

נפתח את חלון ההגדרות View Range עם קיצור המקלדת VR.
נראה שתחתית המבט מוגדרת על אותו המפלס- קומה 3. וגם העומק הכללי של המבט מוגדר על קומה 3. זאת הסיבה שאנחנו לא רואים דבר שיושב מתחת לקומה 3.

נשנה את ההגדרה של עומק המבט לקומת קרקע, לקומה ראשונה או לעומק אינסופי- Unlimited, לפי מה שמעניין אותי לראות במבט הזה.

כל מה שנמצא בתחום שמתחת לגבול הראשי יופיע עכשיו באפור (או בכתום אם זאת ההגדרה בטמפלט שלך).
בטווח הראשי השרטוט מופיע בצבעים מלאים, וכל מה שנמצא מתחת לטווח הראשי, אבל בתוך הטווח הכללי של עומק המבט מופיע באפור.

כעת אני יכולה לראות את קיר ההמשך של הקומה מתחת ולמקם את העמוד בהאתם.

אז ראינו איך העבודה עם עומק המבט יכולה לעזור לי לחשוף או להסתיר אלמנטים מתחתי, כדי לעזור לי תוך כדי עבודה על המודל.

גבולות המבט ברוויט כעזר גרפי להבנת עומק

נראה לדוגמה בתוכנית הגגות שימוש בהגדרות גבולות המבט בצורה אחרת. כאן נוכל להיעזר בכלי הזה כדי להדגיש אילו אלמנטים שייכים למפלס העליון, הקרוב אלינו. ואילו אלמנטים מרוחקים מאיתנו, בעומק של הבניין.
בתוכנית גגות ארצה לראות את כל מה שמתחת למפלס. נרצה  לראות את כל המרפסות, ועד לפיתוח השטח בקומת הקרקע. אז עומק המבט צריך להיות עד לקומת הקרקע או ללא הגבלה, אבל כרגע, כל האלמנטים במבט הם חלק מהטווח הראשי. כולם נראים אותו דבר וקשה להבין מה יותר נמוך ומה יותר גבוה. 

בחלון ה-VR אנו רואים שהטווח הראשי וכן עומק המבט, מוגדרים שניהם עד אין סוף (Unlimited). לכן אין הבדל בין מה שאנו רואים בטווח הראשי ובטווח המשני של עומק המבט.

ארצה לשנות את ההגדרה ולהעלות את הגבול התחתון של הטווח הראשי לקומת הגג.

כאן אני נתקלת בבעיה. היות ויצרתי את תוכנית הגגות על בסיס שכפול של קומת הקרקע, אני לא רואה אפשרות לבחירת מפלס הגגות כגבול תחתון. לא נורא,נוכל פשוט לבחוק את מפלס קומת הקרקע ולתת אופסט מהמפלס של 1500 סנטימטרים.

כעת נוכל לראות שכל מה שעכשיו בין הגבול התחתון לבין העומק האין סופי נצבע באפור. ועכשיו מאוד ברור מה נמצא במפלס קומת הגגות ומה שנמצא מתחת.

אז הסתכלנו עד עכשיו במבט תוכנית על הגבול התחתון, עומק המבט. מה אנחנו רואים כלפי מטה. בואו ונסתכל מה קורה עם הגבול העליון של המבט, מה אנחנו רואים כלפי מעלה.

גבול המבט העליון

נעבור לדוגמה לקומה השנייה במודל שלי.

בתוכנית הזאת אני רואה כל מיני אלמנטים שלא קשורים למבט הזה. ארונות, חלונות, טלויזיות… דברים שנמצאים מעל הראש שלי. אלו דברים מהקומה השלישית שמופיעים בתוכנית בגלל הגבול העליון של המבט.

נפתח את חלון ההגדרות VR ונראה שהטווח העליון- Top מוגדר עד אינסוף. ההגדרה הזאת כוללת את כל האלמנטים שמעלינו ומאוד מבלגנים את המבט.

נשנה את הטווח העליון כך שיגיע עד לאותו המפלס- הקומה השנייה, עם אופסט 300 סנטימטרים. זאת אומרת, ממש מתחת לאיפה שהתקרה מתחילה במפלס הזה. ההגדרה הזאת תכלול לכלול רק אלמנטים מאותו המפלס.
מיד נראה איך התוכנית התנקתה מכל האלמנטים הלא קשורים.  אז זכרו- אם פתאום מופיעים לכם במבט חלונות או ריהוט צפים באוויר. דברים שאתם לא מבינים מאיפה הגיעו- כנראה שמדובר על הטווח העליון של המבט.

נוכל לשחק עם גובה הגבול העליון כדי להציג הנמכות תקרה או גופי תאורה, מדרגות או אלמנטים אחרים בגובה שכן נרצה לראות במבט.

 ראינו שבסך הכל עניין גבולות המבט מתייחב להגדרה גרפית שלא צריך לפחד ממנה, ואפשר להשתמש בה כדי לעזור לנו בעבודה וכדי להבין את עומק המבט שאנחנו מסתכלים עליו.

ראו הדרכה עם דוגמאות נוספות מערוץ היוטיוב שלנו:

מקווה מאוד שנהנתם מהטיפ הזה, וספרו לנו בתגובות איזה עוד טיפים הייתם רוצים לקבל. 

המשיכו ללמוד לעבוד עם הגדרות מתקדמות ברוויט:

2 מחשבות על “הבנת גבולות המבט ברוויט”

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top

התחברות לאתר

עוד לא נרשמת לאתר? קודם כל יש לבחור את הקורס שלך כאן.

כבר נרשמת? יש להכניס שם משתמש וסיסמה:

מצטרפים?

קבלו את הטיפים המעולים שלנו אחת לשבוע ישירות למייל!

הרשמו עכשיו:

אם לא ראית את המייל שלנו, יש לבדוק ב’קידומי מכירות’ או ‘ספאם’.

תודה על ההרשמה! קוד הקופון הוא:

GREETINGS10

השתמשו בו בעמוד הקופה כדי לקבל 10% ההנחה

על כל החבילות והקורסים המלאים באתר

בואו נדבר

השאירו לנו פרטים מלאים ובמה נוכל לעזור.

נחזור אליכם בהקדם!